gezond voedsel om je haarlokken te behouden

Voor alles in de wereld dat vandaag de dag betrekking heeft op de mensheid, maakt het uit wat je consumeert. Als je vrij van ziektes wil zijn, let dan op wat je eet, en als je het perfecte haar en huid wilt, kijk dan wat je eet. Met dit artikel gaan we je een aantal van het beste eten voorstellen als je je gezonde haarlokken wilt behouden.

Hoe beïnvloedt het voedsel gezond haar?

Je haar groeit constant en wordt vervangen met behulp van de lichaamsvoedingsstoffen. Dit wil zeggen dat als je niet de juiste voedingsstoffen in je lichaam hebt, je haar ook nooit gezond kan worden.

Over het algemeen is het voedsel dat je eet bepalend voor de kwaliteit van het haar dat op je hoofd groeit plus de lengte ervan. Specifieke vitamines en mineralen zijn zeer noodzakelijk voor je haarlokken. Bij het kiezen van het juiste voedsel, moet je ervoor zorgen dat je ook voldoende eiwitten en vetten binnenkrijgt.

Je moet gevarieërde en rijke voeding eten. Merk echter op dat het met voedsel tijd zal kosten voordat je de resultaten kunt opmerken die je zoekt. Je zou het dieet moeten beschouwen als ondersteuning voor de lange termijn oplossing.

Begrijp dat de juiste voeding essentieel is om te helpen bij de groei van het haar dat je dagelijks verliest. Wat ook een onmisbaar gegeven is in de strijd tegen haarverlies, zijn de juiste vitamines en mineralen binnen te krijgen. Aangezien dit vrijwel onmogelijk is om dit elke dag door middel van ALLE voedingsmiddelen binnen te krijgen, adviseren wij het gebruik van Hairvitals ter ondersteuning.

hairvitals haarvitamines voor gezonder haar

Voedingstoffen voor sterker haar

Vitamine B

De allereerste voedingstoffen voor je haar is Vitamine B, welke verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van je rode bloedcellen. Deze cellen zijn verantwoordelijk voor de overdracht van zuurstof naar de hoofdhuid en haarfollikels. Ook transporteren ze zuurstof door je gehele lichaam. Als je dus gezond haar wilt, moet je naar biotine en vitamine B zoeken. De hoofdfunctie van deze is het omzetten naar amino-zuren vanuit het voedsel dat je eet. De biotine zal het haar sterk en veerkrachtig maken en zorgt dat het de elementen kan doorstaan. Biotine en vitamine B zitten ook in Viviscal Haargroei supplementen, alsook in Hairvitals.

Bron van biotine: eigeel, gist, soja bloem, meergranen en lever.

vitamine B zorgt voor gezonder haar

Vette zuren en omega 3

Je zal enkel genoeg Omega 3 binnenkrijgen met hetgeen wat je eet. Deze zuren rusten op de epitheelcellen die aan de rand van je hoofdhuid zitten. Hun doel is om de talgklier productie op peil te houden, welke verantwoordelijk is voor een goede groei en gezond, glanzend haar.

Waar zit omega 3 in: vette vis, zoals zalm, haring, sardientjes, makreel en forel. Ook zitten er in avocado, chia zaad, lijnzaad, pompoen en walnoten.

Gezonde voeding ter ondersteuning van gezond haar

Vitamine A

Voor de groei van je cellen, heb je altijd vitamine A in je dieet nodig. Let wel dat de haarcellen de snelst groeiende zijn en daarom veel vitamine A nodig hebben. Ook zijn ze essentieel voor de talgklier afzet op je hoofdhuid. Ze houden de hoofdhuid gehydrateerd en voeden de follikels.

vitamine A gerelateerd voedsel

Bron van vitamine A: zoete aardappels, spinazie, pompoen, meloen, wortels, kalebassen, melk, yoghurt, eieren en levertraan.

Niacine

De hoofdfunctie van niacine is om het vocht in je hoofdhuid op peil te houden. Het helpt de circulatie van voedingsstoffen in de hoofdhuid. Niacine is ook te vinden in de Viviscal Haargroei supplementen voor vrouwen

noten zijn een bron van belangrijke haarvitamines

Bron: tonijn, eieren, rundvlees, champignons en noten.

Vitamine C

Vitamine C is een uitstekende antioxidant, en de functie ervan is om cellen te beschermen tegen vrije radicalen, welke de groei van een gezonde haargroei kunnen tegenhouden.

Het ondersteunt tevens de ijzer absorptie i.c.m. collageen. Dit is een essentiële proteïne voor je haar.

vitamine c voor gezond, sterk haar

Bron: guave, bessen, sinaasappels, kiwi, aardbeien, zoete aardappels, papaya, broccoli, bramen en meer.

Vitamine D

Ook wel bekend als de zonneschijn-vitamine..

Zijn taak is het om te helpen bij de aanmaak van nieuwe haarfollikels. Als je lichaam in contact komt met de zon, produceert het Vitamine D.

Bron: zon, levertraan, champignons en vette vis.

Vitamine D staat ook wel bekend als de zonneschijn vitamine

Vitamine E

Deze houdt je vrij van oxidatieve stress; en ondersteunt een goede haargroei.

vitamine E is een bron van goede haarvitamines

Bron: amandelen, zonnebloempitten, broccoli, hazelnoten, tarwe, spinazie en avocado.

Zink

Het ondersteunt een gezonde weefselgroei en reparatie. In wezen is zink essentieel voor een gezonde haargroei omdat het mede de talgklieren ondersteunt. Bij een tekort aan zink, wordt je hoofdhuid droog en schilferig. Zink zit ook in Viviscal haargroeisupplementen, Foligain behandelingen, Revivogen MD en Hairvitals.

zink in oesters ondersteunen ook een gezonde haargroei

Bron: meergranen ontbijtgranen, oesters, spinazie, eieren, pompoenzaden, linzen

In de volgende blog geven we je tips over het voedsel dat je het beste kunt vermijden om haarverlies tegen te gaan